Stratégia alkotás

A létesítménygazdálkodási stratégai mást jelent a Megbízó oldalán, mást a Szolgáltató oldalán.

Megbízói stratégia

A Megbízó esetén olyan stratégiát kell meghatározni, amely illeszkedik a vállalat üzleti stratégiájába. A kiindulás a Vállalati , vagy üzletági stratégia. Ennek fejezeteként, vagy önálló anyagban kiolvasható a cég HR stratégiája, amely tartalmazza a következő időszak munkavállalói létszámát, amely bemeneti adat az ingatlanos szakembereknek a vállalati ingatlan gazdálkodás (corporate real estate) stratégia meghatározásához.

Természetesen számos más üzleti cél befolyásolja az ingatlan stratégiát(, mint raktározás), de a piaci körülmények megfelelő ismeretével együtt meg lehet tervezni a cég létesítmény igényét hosszú távra, abból pedig kibonatni az üzemeltetési stratégiát, biztosítani a nyugodt munka körülményeket.

Speciális szegmens az ingatlanfejlesztők, akik Megbízói oldalon állnak, de ők is a meglevő és leendő bérlőik alapján képeznek stratégiát. Itt a stratégia alkotás lépéseiben keverednek a Szolgáltatói és Megbízói oldal eljárásrendje.


Szolgáltatói stratégia

A Szolgáltató esetén nem egy rész stratégia kidolgozása a cél, hanem a cég üzleti stratégiáját kell meghatározni. Itt a belső, külső adottságok alapján segítünk egy hosszútávú, sikeres stratégiát kidolgozni. Itt a startégia alkotás kiindulási pontjai:

Fentiek korrekt elemzése, hosszútávú előrevetítésével lehet megadni azt az irányt, amelynek lépésről-lépésre való megvalósításával tud más, sikeresebb pályára állni egy FM szolgáltató vállalat.


Nyomtat

FMS consulting